FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 4,9mln abonentów platform teraz - 6,1mln w 2009 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Marcin24
Administrator


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:16, 09 Sty 2009 Powrót do góry

Polskie platformy DTH ogłosiły swoje wyniki na koniec 2008 roku. Na pozycji lidera pod względem ilości abonentów nadal utrzymuje się Cyfrowy Polsat z 2,73 mln aktywnych abonentów. Zaraz po nim jest CYFRA+ z 1,38 mln abonentów i telewizja nowej generacji n z ponad 0,5 mln abonentów. Telewizja na kartę ma blisko 0,1 mln klientów, którzy aktywowali karty. Zapomniano nieco o Orange, który ma przynajmniej 0,2 mln abonentów (brak danych). Łącznie to daje blisko 5 mln abonentów.


[link widoczny dla zalogowanych]

W ciągu 2008 roku polskim platformom przybyło ok. 1,4 mln użytkowników (43-proc. wzrost w porównaniu z końcem 2007 rokiem, kiedy odnotowano ponad 3,3 mln abonentów). Cyfrowy Polsat pozyskał 659 tys. nowych abonentów, CYFRA+ - 380 tys., a n - ok. 200 tys. Dodatkowo w tym roku wystartowała też TNK - Telewizja na kartę, pozyskując 92 tys. klientów.

Łączna liczba klientów polskich platform (czyli liczba abonentów + użytkownicy ofert pre-paid) wyniosła na koniec 2008 roku 4,91 mln (2,73 mln - Cyfrowy Polsat, 1,38 mln - CYFRA+, n + TNK - 0,6 mln, Orange - 0,2 mln). Nie uwzględniono jeszcze nieaktywnych kart TNK (60.000 i więcej) oraz nieaktywnych abonentów CP, a tych jest 0,3 mln). W obliczeniach tych nie wliczono pakietów, które nie są wcale uwzględniane, a mowa o MTV unlimited w Conax z Astry oraz kilku pakietów erotycznych w Viaccess. Z nieoficjalnych danych wynika, że "erotycznych" abonentów może być nawet 50-100.000 (...katolicki kraj!).

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat to największa, pod względem liczby abonentów, płatna cyfrowa platforma satelitarna w Polsce. Na koniec grudnia 2008 r. z usług Cyfrowego Polsatu korzystało łącznie 2,73 mln abonentów, czyli o ok. 32% więcej niż w analogicznym okresie 2007 r.

Cyfrowy Polsat umożliwia swoim klientom odbiór 72 polskojęzycznych kanałów, wśród których znajdują się między innymi kanały filmowe, sportowe, muzyczne, rozrywkowe, informacyjne, edukacyjne oraz dla dzieci. Platforma oferuje telewizję nadawaną w wysokiej rozdzielczości. Widzowie mają dostęp do 5 kanałów HD - Polsat Sport HD, HBO HD, Eurosport HD, MTVNHD i Discovery HD.

Cyfrowy Polsat to pierwszy operator cyfrowej telewizji satelitarnej, który zaoferował dekoder z możliwością nagrywania i pauzowania programów telewizyjnych – DVR. W listopadzie 2007 r. uruchomił własną produkcję dekoderów, wprowadzając na rynek cyfrowy dekoder Mini. 8 września 2008 r. platforma rozpoczęła świadczenie usług telekomunikacyjnych jako operator wirtualnej sieci telefonii komórkowej (MVNO).

CYFRA+

Platforma cyfrowa CYFRA+ to wybór ponad 100 kanałów telewizyjnych i radiowych oraz dostęp do kilkuset stacji FTA. Platforma oferuje szeroki wachlarz kanałów filmowych i sportowych, dokumentalnych, muzycznych, dziecięcych, informacyjnych i rozrywkowych. CYFRA+ to cyfrowa jakość oraz unikalne usługi dodatkowe: m.in. standard HDTV (7 kanałów HD), PVR, serwis VOD HBO Digital, CANAL+ w całości nadający w 16/9, CANAL+ Film i CANAL+ Sport w wersjach HD, wybór wersji filmu z lektorem lub napisami, rozbudowany elektroniczny przewodnik po programach (EPG), oferta dla dorosłych RelaXXX, Music Choice (42 tematyczne kanały audio), INFO+ oraz CYFRA+GRY. CYFRĘ+ odbiera 1 380 000 gospodarstw domowych w Polsce. Operatorem platformy jest CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o.

telewizja nowej generacji n

Platforma n, która rozpoczęła działalność 12 października 2006 roku, w ciągu zaledwie 27 miesięcy pozyskała ponad 0,5 mln abonentów. W minionym roku n ponad dwukrotnie zwiększyła swoją bazę klientów - z 272 tys. osób pod koniec roku 2007 do ponad 600 tys. pod koniec roku 2008.

Abonenci cyfrowych dekoderów satelitarnych n mogą wybierać z gamy usług i rozwiązań technologicznych, takich jak, między innymi PVR, VoD, możliwość nawiązywania kontaktu z innymi abonentami, usługi internetowe, radiowe i dużo więcej. Współczynnik ARPU (średni przychód na użytkownika) wyniósł 60 złotych na abonenta n.

W roku 2008 n dokonała kolejnych inwestycji w ofertę programową, wprowadzając pakiet HBO, kanał Filmbox Family, kanały dziecięce oraz dodatkowe kanały HD. Po uzupełnieniu oferty o dwa nowe kanały HD, całkowita liczba dostępnych kanałów HD wzrosła obecnie do 9 i jest to największa liczba kanałów HD oferowanych przez polskie platformy DTH. n to jedyna platforma w Polsce oferująca wybór kanałów Grupy TVN, wraz z kanałem TVN w jakości HD.

TNK - Telewizja Na Kartę

Oferta pre-paid TNK - Telewizja Na Kartę wprowadzona w październiku 2008 osiągnęła sprzedaż rekordowej liczby ponad 140 000 kart i dekoderów oraz zdobyła ponad 92 000 klientów, którzy aktywowali karty. TNK oferuje niską cenę dostępu do DTH, zapewniając bezpłatny dostęp do telewizji satelitarnej, a jednocześnie gwarantując dostęp do oferty kanałów całej Grupy TVN nowej grupie klientów, do której jeszcze nie dotarła Telewizja Nowej Generacji n. 7 stycznia 2009 było już 100.000 aktywnych kart TNK z opcją kolejnych wzrostów tej liczby



Platformy satelitarne mogą liczyć w tym roku na 1,4 mln nowych abonentów - wynika z analizy Gazety Prawnej.

Blisko 1,7 mln nowych klientów pozyskali w 2008 roku trzej operatorzy satelitarni Cyfrowy Polsat, platforma n i Cyfra+. W tym roku można się spodziewać, że - mimo kryzysu - do platform dołączy co najmniej 1,4 mln klientów - wynika z analizy GP na podstawie rozmów z przedstawicielami branży.



Tak świetny wynik to efekt poprawiającej się oferty platform (coraz więcej kanałów w HD), konkurencji cenowej, ale i zmiany mentalności widzów. Najnowocześniejsze dekodery i telewizja HD przestały być nowinką techniczną, a stały się powszechnie pożądanym sprzętem.



- Polacy pokochali telewizję cyfrową. Klientów było tak dużo, że niektórym operatorom brakowało sprzętu - podkreśla Janusz Sulisz, wydawca branżowego serwisu SATKurier.pl

Odczuła to platforma n, która wchodząc w 2006 roku na rynek, wprowadziła dwa rodzaje dekoderów: biały i bardziej zaawansowany czarny (recorder posiada twardy dysk i funkcję nagrywania programu).



- Był moment, że zabrakło nam czarnych recorderów. Przewidywaliśmy, że będą cieszyły się większym zainteresowaniem, ale nie aż takim. W 2007 roku udział czarnych dekoderów w sprzedaży wyniósł ok. 22 proc., w ubiegłym przekroczył 60 proc. - dodaje Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, właściciel platformy n.



Najwięcej klientów pozyskał Cyfrowy Polsat - przybyło blisko 700 tys. abonentów, jest ich niemal 2,8 mln. Około 300 tys. - do 1,38 mln - przybyło klientów Cyfry+. 320 tys. pozyskała platforma n, zwiększając liczbę abonentów o 83 proc. do 500 tys.



Ale nie tylko oferta abonamentowa cieszyła się powodzeniem. Rynek bardzo rozruszała oferta bezabonamentowa. Platforma n wprowadziła pod koniec 2008 roku usługę Telewizja na kartę (wykup dostępu do programów na takich samych zasadach jak karty prepaid w telefonii komórkowej), po którą sięgnęło 92 tys. osób. Cyfrowy Polsat ma około 300 tys. klientów posiadających dekoder operatora z dostępem do bezpłatnych kanałów, którzy w dowolnym momencie mogą skorzystać z usługi płatnej.



- Myślę, że Telewizja na kartę pozyska w tym roku 300 - 400 tys. klientów. Baza abonencka platform poszerzy się co najmniej o kolejny milion klientów - uważa Janusz Sulisz.



Sami operatorzy są powściągliwi w prognozach.

- Ubiegły rok był lepszy niż oczekiwano, dlatego ten też może nas pozytywnie zaskoczyć. Jedno jest pewne: potencjał rynku jest wciąż ogromny, bo blisko połowa gospodarstw domowych korzysta tylko z skromnej oferty telewizji analogowej - mówi Maciej Sojka, szef platformy n.



- Wierzymy, że polski rynek ma jeszcze duży potencjał wzrostu - mówi Jean-Noel Tronc, Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Canal+ Cyfrowy.



- W naszej opinii polski rynek płatnej telewizji ma jeszcze potencjał wzrostu, ale wyniki kolejnych lat należy oceniać w odniesieniu do otoczenia rynkowego z okresu, w którym zostaną osiągnięte, a nie do lat przeszłych - dodaje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.



Z oferty platform korzysta dziś 4,91 mln aktywnych abonentów, o około 400 tys. więcej niż z oferty operatorów kablowych.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin